پرینت

  • تصویر1
  • به پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمد رضا راضی خوش آمدید
  • بانک مرکزی
  • عکس دکتر
  • عکس دکتر2
  • جایزه مدیریت سال
  • تندیس جایزه کتاب مدیریت سال
  • محمد رضا راضی 2
  • همایش ملی سواد رسانه ای
  • همایش ملی سواد رسانه ای2
  • دکتر محمد رضا راضی
  • m14
  • 1
  • 28


داریم با انتظار فرج پیر می شویم
دلخوش به این جوانی از دست داده ایم




مدیریت رسانه

مدیریت رسانه یکی از رشته‌های دانشگاهی است که به مقوله مدیریت در رسانه‌ها و مدیریت بر رسانه‌ها می‌پردازد. مدیریت رسانه یعنی به‌کارگیریی بهینه منابع مادی و انسانی با استفاده از کارکردهایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل به منظور تحقق اهداف سازمان رسانه ای. تلفیق کارکرد های اصلی مدیریت و کارکرد های اصلی رسانه ماتریسی می سازد که به آن ماتریس مدیریت رسانه می گویند.

کنترل

هدایت

سازماندهی

برنامه ریزی

کارکردهای رسانه/مدیریت

*

*

*

*

خبری

*

*

*

*

آموزشی

*

*

*

*

تفریحی

*

*

*

*

ترویجی



هرگاه مدیری بتواند هر دو این کارکردها را پوشش دهد آنگاه در تحقق اهداف مدیریت رسانه خود موفق عمل کرده است. سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تولید/ تامین، نظارت، پخش، نظرسنجی و اثرسنجی هفت مرحله چرخه‌ای هستند که مدیریت رسانه را تشکیل می‌دهد. این الگو بیشتر برای رسانه‌های عمومی و دولتی مناسب است.

  • محمد رضا راضی1
  • محمد رضا راضی2
  • محمدرضا راضی4
  • 32
  • 12
  • 45
  • 65
  • 29
  • 20